Dela ut goodiebags till kunder

gift_bagsNär man ska visa upp sitt företag vid en mässa så vill man väldigt gärna att företaget ska lämna ett positivt intryck, detta gäller även när man håller en föreläsning. Det är vanligt att företag väljer att göra reklam för sig på olika typer av kvällar, bland annat krogkvällar och det är ett mycket effektivt sätt att visa vad företaget erbjuder samtidigt som det är en mer avslappnad miljö. För att göra ett ännu mer positivt intryck så ska du även dela ut goodiebags till potentiella kunder. När man som företag vill synas lokalt så gäller det att man annonserar lokalt och även ser till att man visar sig tillgänglig. Det kan du göra genom att delta vid olika mässor och event.

När du väljer att skapa en goodiebag eller giftbox att dela ut vid dessa tillfällen så bör du tänka på att det ska finnas något för alla i dem, helt enkelt någonting som alla kan tycka om och ha användning för. Därför ska du se till att ge bort en bredd av produkter. Det behöver inte vara dyra saker utan en goodiebag brukar ofta innehålla lite smått och gott. En chokladbit, en penna, ett par solglasögon och ett paraply och eventuellt en t-shirt så har du garanterat någonting för alla. De flesta människor blir glada av att få gåvor, oavsett om de har ett tryck på sig eller inte.

Genom att dela ut goodiebags kan du även locka kunder till att komma till ditt företag, till en event eller en mässa. Detta är nämligen ett utmärkt knep för marknadsföring. Att skylta med att de första 10, 20 eller 50 som kommer får en goodiebag kommer garanterat att locka människor till det planerade eventet. Det kan vara bra att ha en begränsning på hur många goodiebags som kommer att delas ut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *